Czym są tzw. superfoods?

Ocena: 4.6 na podstawie 81 głosów. | 6 czerwca
Czym są tzw. superfoods?

Ostatnich kilka lat to lawinowo rosnąca popularność tzw. superfoods, czyli żywności funkcjonalnej.

Mowa o produktach, które włączone do diety nawet w niewielkich ilościach, wykazują udowodnione naukowo prozdrowotne oddziaływanie na organizm.

Mianem tym okrzyknięto zwłaszcza bardzo egzotyczne produkty, które sprowadzane są z odległych zakątków świata, zapominając o rodzimych produktach, które bardzo często nie ustępują superfoods pod względem właściwości odżywczych i zdrowotnych.

Tematy: Jagody Liczi Sałata Chia (nasiona) Szałwia

Popularne na blogu

Najpopularniejsze superfoods

Jeśli chociaż okazyjnie zaglądasz na blogi poświęcone zdrowemu żywieniu – znasz z pewnością choć kilka superfoods. Najczęściej mówi się o kilku poniżej wymienionych produktach.

Przeczytaj: Dieta wspierająca pracę umysłu

Nasiona chia

Nasiona chia, czyli szałwii hiszpańskiej, które przedstawiane są jako bogate źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych, białka oraz licznych witamin i minerałów; zaskakują swoją formą.

Te drobne nasionka w kontakcie z płynem pęcznieją i tworzyć mogą gęstą i zwartą „galaretkę”.

Nasiona chia dodawane mogą być do sałatek, wypieków, koktajli, a nawet można z nich przyrządzić pyszne desery, w tym ptasie mleczko.

Przeczytaj: Jak gotować warzywa aby nie traciły wartości odżywczych?

Zielony jęczmień

Zielony jęczmień, czyli sproszkowane młode pędy traw, które wyróżniają się wysoką zawartością witaminy C i beta karotenu, żelaza, błonnika, miedzi i chlorofilu.

Dodanie zielonego jęczmienia do koktajli zapewnia skuteczny detoks organizmu, zwiększenie efektywności treningu, wspomaganie odchudzania oraz zapobieganie niedoborom pokarmowym.

Przeczytaj: Jakich warzyw lepiej nie jeść razem, gdyż tracą wartości odżywcze

Jagody goji i acai

Jagody goji i acai - oba rodzaje tych egzotycznych jagód cechują się przede wszystkim wysoką zawartością antyutleniaczy, stanowią zatem skuteczną profilaktykę wielu chorób cywilizacyjnych, w tym miażdżycy, cukrzycy czy nowotworów.

Ponadto wspomagają odporność i oczyszczają organizm.

Możesz dodać garść jagód np. do owsianki lub domowej roboty fit-batoników.

Przeczytaj: Dieta ujemnych kalorii - czy to naprawdę działa

Komosa ryżowa (quinoa)

Komosa ryżowa (quinoa) zwanej złotem Inków – niezwykłe zboże o wysokiej zawartości pełnowartościowego białka, a także błonnika i szeregu mikroelementów.

Uznawana za jedno z najzdrowszych zbóż, komosa ryżowa może być podawana do obiadu wraz z mięsem i warzywami, a także na śniadaniem jako alternatywa dla owsianki.

Przeczytaj: Siemię lniane czy nasiona chia – co jest zdrowsze?

Polskie alternatywy dla superfoods

Jak już wspomniano, sprowadzane z odległych zakątków świata superfoods mają swoje rodzime odpowiedniki.

Nasiona chia zastąpić można polskie alternatywy dla superfoods, zielony jęczmień czy spirulinę - zielonolistnymi warzywami, komosę ryżową - kaszą jaglaną zaś jagody goji - owocem aronii.

Przeczytaj: Co jeść w czasie przeziębienia i zaraz po nim?

Justyna M.
Opiekun tej strony:
Justyna M.

Redaktor portalu wszystkoojedzeniu.pl

Ten artykuł powstał na podstawie 1 źródeł:

  • www.telegraph.co.uk
Popularne na blogu

Napisz komentarz

Szanowni Państwo, w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Zamknij