Picie wody z cytryną na czczo - plusy i minusy

Ocena: 4.5 na podstawie 340 głosów. | 21 czerwca
Picie wody z cytryną na czczo - plusy i minusy

Jednym z najmodniejszych zwyczajów, promowanych ostatnio jako zdrowy nawyk, jest picie wody z cytryną na czczo.

Ta prosta metoda ma wspomagać odchudzanie i oczyszczanie organizmu z toksyn.

Czy rzeczywiście woda z cytryną na czczo jest godnym uwagi porannym rytuałem?

Tematy: Cytryna

Zalety z picia wody z cytryną na czczo

Cytryna mimo wybitnie kwaśnego smaku ma właściwości zasadotwórcze.

Ma to szczególne znaczenie w dobie powszechnie występującego zakwaszenia organizmu – dieta obfitująca w produkty odzwierzęce i uboga w warzywa, nadużywanie leków, bark regularnej aktywności fizycznej zaburzają równowagę kwasowo-zasadową organizmu.

Woda z cytryną oddali widmo częstych bólów głowy, problemów ze stawami, zmian skórnych, przewlekłego zmęczenia i bezsenności – bo takie są najważniejsze symptomy zakwaszenia organizmu.

Cytryna jest cennym źródłem pektyn, które doskonale regulują trawienie i zapobiegają zaparciom, a także witaminy C wzmacniającej odporność.

Ponadto woda z cytryną obniża poziom cholesterolu, zapobiega zatem miażdżycy i zawałowi serca, a dzięki rutynie – wzmacnia ściany naczyń krwionośnych.

Wspomaga gojenie ran i dba o nienaganny wygląd skóry.

To nie wszystko – sok z cytryny wpływa pozytywnie na florę bakteryjną jelit, ograniczając rozwój chorobotwórczych drobnoustrojów w jelicie.

Przeczytaj: Dieta ujemnych kalorii - czy to naprawdę działa

Czy woda z cytryną jest bez wad?

Przeciwnicy spożywania wody z cytryna wskazują na jej niekorzystny wpływ soku z cytryny na szkliwo.

Erozja szkliwa prowadzić może do nadwrażliwości zębów – aby temu zapobiec, wystarczy pić wodę z cytryną przez słomkę.

Ponadto nadużywanie soku z cytryny może nasilać objawy zgagi.

Sok z cytryny spożywany w dużych ilościach może powodować nasilenie diurezy i efekt moczopędny, co może – paradoksalnie – prowadzić do odwodnienia organizmu.

Warto zatem odnosić się do wszelkich rewelacji zdrowotnych z dystansem i obserwować reakcję organizmu na każdą zmianę, która z założenia ma być zdrowa, może jednak przynieść więcej szkód niż korzyści dla zdrowia. 

Przeczytaj: Czy awokado można jeść w ciąży?

Opiekun tej strony:
Justyna M.

Redaktor portalu wszystkoojedzeniu.pl

Ten artykuł powstał na podstawie 2 źródeł:

  • draxe.com
  • www.organicfacts.net

Napisz komentarz

Szanowni Państwo, w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Zamknij