Własna lodziarnia na wyciągnięcie ręki? Sprawdź, jak otworzyć lodziarnię w 5 krokach

Ocena: 5 na podstawie 3 głosów. | 29 lutego
Materiał partnerski
Własna lodziarnia na wyciągnięcie ręki? Sprawdź, jak otworzyć lodziarnię w 5 krokach

Marzysz o własnej lodziarni, ale nie wiesz, od czego zacząć? Zastanawiasz się, jakie czekają Cię wyzwania, pułapki i dylematy? Co zrobić, by produkcja lodów była dochodowym biznesem? Służymy pomocą. W pięciu krokach pokażemy Ci, jak otworzyć własną lodziarnię i spełnić marzenie, które nie tylko przyniesie satysfakcję, ale także zysk.

Krok pierwszy: Wymarzona własna lodziarnia - czyli... co?

Zanim zaczniesz sprawdzać, który producent lodów posiada najlepszą ofertę na rynku i zastanawiać się, co powinno składać się na podstawowe wyposażenie lodziarni, musisz odpowiedzieć sobie na jedno najważniejsze pytanie: jak powinna być Twoja własna lodziarnia? Czy będzie to lokal z oknem podawczym? Kawiarnia ze stolikami, czy może mobilna budka z lodami? Czy chcesz, by to był biznes sezonowy czy całoroczny? Kto będzie w nim pracował - dodatkowo zatrudnione osoby czy Ty sam? Co będziesz tam serwował? Lody rzemieślnicze na gałki czy z maszyny - lody włoskie czy świderki? A może chciałbyś oferować bogatsze menu i serwować także kawę, gofry lub inne desery? Odpowiedzi przydadzą Ci się przy przygotowaniu biznesplanu i oszacowania kosztu całej inwestycji. Pozwolą także na sprecyzowanie Twoich oczekiwań i ograniczą ryzyko podejmowania niewłaściwych decyzji.

Krok drugi: otworzyć lodziarnię... ale gdzie?

Atrakcyjna lokalizacja punktu z lodami jest niezwykle ważna. Jeśli zdecydowałeś się na mobilną budkę z lodami, masz możliwość przemieszczania się i samodzielnego szukania klientów. Jeśli jednak myślisz o stacjonarnej lodziarni, to musisz dołożyć wszelkich starań, by klienci mogli Cię znaleźć - nawet Cię nie szukając. A zatem gdzie otworzyć lodziarnię, by ustawiały się do niej kolejki? Tak naprawdę każde miejsce jest dobre – ważne, by było to miejsce często uczęszczane. Lodziarnię warto otworzyć zarówno w miejscowości turystycznej czy nad wodą, jak również na osiedlu mieszkaniowym, przy placu zabaw czy w pobliżu szkoły, kościoła lub sklepu. Świetną lokalizacją może być po prostu lokal przy głównej ulicy, czy po prostu w ruchliwym punkcie miasta.

Krok trzeci: koszty założenia lodziarni, formalności i dokumenty

Otwarcie własnej lodziarni nie obędzie się bez stworzenia konkretnego biznes planu i dopełnienia wszelkich niezbędnych formalności. W tym celu najlepiej od razu udać się do urzędu - gminy lub miasta, by zarejestrować działalność gospodarczą i uzyskać szczegółowe informacje. Wystarczy wizyta w lokalnej w stacji sanitarno-epidemiologicznej, by uzyskać wszystkie ważne informacje i poznać wymogi sanepidu dotyczące otwarcia biznesu.

W biznesplanie koniecznie uwzględnij kosztorys, w którym oszacujesz koszty założenia lodziarni. Dzięki temu nie przekroczysz budżetu i z powodzeniem zrealizujesz zakładany plan. Ile kosztuje własna lodziarnia? Wszystko zależy od Twojego pomysłu - rodzaju i wielkości lokalu, wyposażenia i menu, jakie zamierzasz w nim oferować.

Krok czwarty: Poświęć chwilę.. produkcji lodów

Otwarcie własnej lodziarni oznacza samodzielną produkcję lodów. Warto zgłębić temat, by zaoferować taki produkt, który nie tylko będzie smaczny, ale który też będzie wyróżniał Cię wśród konkurencji. Do produkcji lodów włoskich czy świderków będziesz potrzebować nie tylko odpowiedniej maszyny, ale także mieszanki do lodów. Dokonują wyboru sprawdź dokładnie, jakich składników używa producent lodów w proszku- od tego zależy jakość oferowanego przez Ciebie produktu. Pamiętaj, że lody to produkt wysokomarżowy. Stawiaj na mieszanki do lodów o dobrym, naturalnym składzie. Serwując pyszne lody oparte na pełnym mleku i prawdziwym soku z owoców możesz być pewien, że goście Twojej lodziarni z przyjemnością odwiedzą Cię po raz kolejny, a wieść o jakości sprzedawanych w Twoim punkcie lodów szybko trafi do szerokiego grona odbiorców.

Ofertę lodziarni przygotuj w oparciu o planowane przez Ciebie wyposażenie lodziarni. Do sprzedaży lodów włoskich potrzebna Ci będzie maszyna do lodów - nowa, używana lub wzięta w leasing sezonowy oraz urządzenia chłodnicze do przechowywania lodów. Natomiast jeśli chcesz zaoferować swoim gościom kawę lub gofry, będziesz musiał wyposażyć lokal w ekspres do kawy, gofrownicę, blender do rozdrabniania owoców czy ubijania bitej śmietany. Uzupełniając lodową ofertę o tego typu pozycje możesz przekształcić biznes sezonowy w całoroczny.

Krok piąty: Wypromuj własną lodziarnię

Działania promocyjne zacznij od opublikowania wizytówki w Google i założenia konta lodziarni w mediach społecznościowych. Regularnie publikuj treści i apetyczne zdjęcia. Jeśli nie masz odpowiedniego sprzętu, umiejętności czy czasu do fotografowania oferowanych przez Ciebie lodów - możesz skorzystać z profesjonalnego wsparcia marketingowego. Na przykład producent lodów Lykke oferuje swoim klientom darmowe materiały marketingowe - zarówno zdjęcia, jak i projekty menuboardów, plakatów czy potykaczy. Korzystając z nich możesz w łatwy sposób reklamować swój lokal i dzięki temu stać się bardziej widocznym.

Otwarcie lodziarni to świetny pomysł

Konsumpcja lodów ciągle rośnie - to nadal ulubiony deser wielu miłośników słodyczy. Wielu właścicieli nawet malutkich punktów z lodami chwali się sprzedażą tony lodów w sezonie letnim i kolejkami czekającymi przed lokalem jeszcze przed otwarciem lodziarni. Sprzedaż lodów z pewnością może być niezwykle intratna, warto jednak pamiętać, by postawić na dobry skład lodów, odpowiednie maszyny i najchętniej wybierane smaki lodów. Skoro wiesz już, jak otworzyć lodziarnię, by była spełnionym marzeniem i opłacalnym biznesem, inwestuj we własny biznes! Niech się kręci!

Napisz komentarz