O której godzinie najlepiej zjeść śniadanie?

Ocena: 4.5 na podstawie 324 głosów. | 23 czerwca
O której godzinie najlepiej zjeść śniadanie?

Śniadanie uważane jest za najważniejszy posiłek dnia.

Ma nam zapewnić zdrowy start, pobudzić metabolizm, pomóc organizmowi podołać trudom całego dnia.

Jedni wolą postawić na śniadanie obfitujące w węglowodany, inni są zwolennikami posiłku białkowo-tłuszczowego.

Podobne rozbieżności dotyczą odpowiedniej pory na śniadanie.

Czy jest jakaś uniwersalna pora, która najlepiej nadaje się na spożycie śniadania?

Chronodieta, czyli żywienie podyktowane zegarem

Jednym z popularnych zaleceń żywieniowych, dotyczących pór spożywania posiłków, jest chronodieta.

Określa ona optymalny czas na spożycie poszczególnych posiłków, z uwzględnieniem zmian w poziomach hormonów, glukozy i lipidów we krwi.

Według zasad chronodiety optymalny czas na spożycie śniadania to 7-8 rano.

Dlaczego akurat wtedy? Gdyż dochodzi do zwiększenia aktywności lipaz trawiących tłuszcze, a także insuliny normalizującej poziom glukozy we krwi.

Organizm przygotowuje się zatem do trawienia i dostarczenia komórkom energii do procesów życiowych.

Przeczytaj: O której godzinie najlepiej zjeść śniadanie?

Sam dyktuj organizmowi, kiedy jeść

Założenia chronodiety są co prawda słuszne, jednak narzucają bardzo regularny tryb życia, a jak wiadomo dziś o to trudno.

Jeśli zatem nie potrafisz poddać się reżimowi życia z zegarkiem w ręku - nic straconego.

Możesz budzić się o różnych porach i podobnie zasypiać, a mimo to unormalizować kwestię posiłków. Śniadanie najlepiej jest zjeść do godziny po przebudzeniu - wtedy zadbamy o prawidłowy poziom glukozy we krwi i zapobiegniemy osłabieniu organizmu.

Podobna zasada dotyczy kolacji - nie zjadajmy jej do godziny 18, tylko do dwóch godzin przed zaśnięciem.

Zapewni to spokojny sen i stworzy zbyt długiej przerwy w podaży kalorii.

Bo tak naprawdę liczy się regularność w spożywaniu posiłków i odpowiednia podaż kalorii, odpowiadająca indywidualnemu zapotrzebowaniu, a nie nerwowe spoglądanie na zegarek w celu przestrzegania pór określonych posiłków.

Przeczytaj: Picie wody z cytryną na czczo - plusy i minusy

Opiekun tej strony:
Justyna M.

Redaktor portalu wszystkoojedzeniu.pl

Ten artykuł powstał na podstawie 1 źródeł:

  • www.livestrong.com

Napisz komentarz

Szanowni Państwo, w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Zamknij