Dieta wspierająca pracę umysłu

Ocena: 4.5 na podstawie 75 głosów. | 30 maja
Dieta wspierająca pracę umysłu

Jak każdy organ naszego ciała, także mózg potrzebuje odpowiedniego odżywienia.

Zwłaszcza, że mózg to narząd o intensywnym metabolizmie, zawiadujący większością procesów życiowych.

Warto zadbać o odpowiednią dietę dla mózgu – usprawni to koncentrację i pamięć, ułatwiając sprostanie trudom wysiłku umysłowego.

 

Tematy: Awokado Banan Migdały Śledź Tuńczyk Łosoś (filet, mięso)

Popularne na blogu

Najważniejsze są kwasy omega

Dla prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego niezbędne są kwasy omega 3, zwłaszcza kwasy DHA i EPA.

Liczne badania naukowe udowodniły, że odpowiednia ich podaż sprzyja większej objętości mózgu oraz jego lepszemu ukrwieniu, co poza poprawą zdolności umysłowych stanowi doskonałą profilaktykę chorób neurodegeneracyjnych.

Kwasy DHA i EPA znajdziesz w tłustych rybach morskich (makrela, śledź, tuńczyk, łosoś) oraz owocach morza.

Przeczytaj: Kawa kuloodporna – wady i zalety jej spożywania

Nie zapominaj o witaminach

Witaminy z grupy B są niezbędne do prawidłowego przewodnictwa nerwowego, zwłaszcza witamina B12 jest kluczowa dla funkcjonowania ośrodkowego i obwodowego układu nerwowego.

Nie należy zapominać także o rozpuszczalnych w tłuszczach witaminach A i E oraz aminokwasów: tryptofan zawarty w mięsie dba o doskonały nastrój, zaś tyrozyna zawarta w awokado, bananach i migdałach – wspomaga koncentrację.

 

Przeczytaj: 3 kroki przed rozpoczęciem diety

Glukoza - mózg jej naprawdę potrzebuje

Głównym paliwem dla mózgu jest glukoza. Najlepiej, gdy pochodzi ona z węglowodanów złożonych.

Wtedy energia uwalniana jest stopniowo, zapewniając mózgowi stały dopływ glukozy.

To dobre, gdyż mózg jest bardzo wrażliwy na nawet minimalny spadek jej stężenia we krwi, co objawia się osłabieniem, zaburzeniami koncentracji i bólami głowy.

Przeczytaj: Gdzie kupić nasiona chia i jak je przechowywać

Justyna M.
Opiekun tej strony:
Justyna M.

Redaktor portalu wszystkoojedzeniu.pl

Ten artykuł powstał na podstawie 2 źródeł:

  • www.brainfacts.org
  • www.eatthis.com
Popularne na blogu

Napisz komentarz

Szanowni Państwo, w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Zamknij