3 kroki przed rozpoczęciem diety

Ocena: 4.5 na podstawie 322 głosów. | 22 maja
3 kroki przed rozpoczęciem diety

Chcesz schudnąć? To dobrze! Utrzymanie właściwej masy ciała to najlepsza profilaktyka wielu chorób, no i oczywiście nienaganny wygląd.

Jednak odchudzanie to proces wymagający wielu wyrzeczeń i skutecznego planowania, a następnie realizowania swoich zamierzeń. O czym należy pamiętać przed rozpoczęciem diety?

Tematy: Liczi

Przebadaj się

Nadwaga może towarzyszyć wielu stanom chorobowym, np. niedoczynności tarczycy.

Warto zatem wykonać panel podstawowych badań laboratoryjnych, które zobrazują kondycję zdrowotną organizmu.

Konieczne badania to: morfologia z rozmazem, hormony tarczycy (fT4 i TSH), lipidogram, glukoza na czczo, poziom żelaza, badanie ogólne moczu.

Jeśli planujesz konsultację z dietetykiem, takie badania to absolutna konieczność; bez nich żaden szanujący się dietetyk nie podejmie z Tobą współpracy.

A jeśli chcesz odchudzać się na własną rękę – skontrolujesz stan zdrowia; w końcu każdy pretekst do wykonania badań kontrolnych jest dobry, prawda?

 

Przeczytaj: Czy picie soków zastępuje jedzenie owoców i warzyw?

Oblicz swoje zapotrzebowanie kaloryczne

Część osób na diecie stara się po prostu jeść mniej; inni, mimo ustalonego jadłospisu, bagatelizują rujnujący wpływ przekąsek na efekty diety i podjadają między posiłkami.

Są też tacy, którzy radykalnie ograniczają liczbę spożywanych kalorii.

Większość z nich nigdy nie schudnie. Dlaczego? Bo odchudzanie to matematyka, gdzie liczy się precyzyjnie oszacowana liczba kalorii dopuszczalna do spożycia w ciągu dnia.

Skorzystaj zatem z dostępnych w Internecie kalkulatorów kalorii o oblicz swoją CPM, czyli całkowitą przemianę materii.

Przeczytaj: Nietolerancja laktozy – czym zastąpić mleko?

Ustal precyzyjny plan działania

Zaplanuj odchudzanie krok po kroku: ile kg chcesz schudnąć, w jakim czasie?

Niech będą to plany możliwe do zrealizowania, utrata 2-4 kg w ciągu miesiąca jest realna.

Następnie tydzień po tygodniu monitoruj postępy i w razie potrzeby modyfikuj swoje założenia.

Tym razem na pewno się uda!

Przeczytaj: Dieta dla osób, które mają skurcze

Opiekun tej strony:
Justyna M.

Redaktor portalu wszystkoojedzeniu.pl

Ten artykuł powstał na podstawie 3 źródeł:

  • dailyburn.com
  • www.rebootwithjoe.com
  • familydoctor.org

Napisz komentarz

Szanowni Państwo, w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Zamknij