Dieta dla osób z siedzącym trybem życia

Ocena: 5 na podstawie 1 głosów.

Osoby prowadzące siedzący tryb życia mają stosunkowo niską całkowitą przemianę materii, zatem powinny uważać na to co i ile jedzą. W przeciwnym wypadku doświadczyć mogą szybkiego wzrostu masy ciała. Jak zatem powinny odżywiać się osoby nie grzeszące aktywnością fizyczną?


Licz kalorie

Jeśli nie prowadzisz aktywnego trybu życia, każda nadprogramowa kaloria przyczyni się do tycia. A o nadprogramowe kalorie nie jest trudno, gdy Twoje dzienne zapotrzebowanie na kalorie jest niewielkie. Dlatego staraj się nie przekraczać obliczonego dla siebie bilansu kalorycznego, a napady nagłego głodu zwalczaj świeżymi warzywami czy sokami warzywnymi. Pod ręką możesz mieć także garść migdałów, plaster chudego białego sera czy pożywną zupę – krem.

Dbaj o jakość diety

Brak aktywności fizycznej może niekorzystnie odbić się zarówno na sylwetce, jak i ogólnym stanie zdrowia. Dlatego zadbaj o jakość swojej diety, spożywając wyłącznie wartościowe produkty. Codziennie jedz pięć porcji warzyw i owoców, zwłaszcza jagodowych czy cytrusów. Jedz orzechy i strączki, chude mięso i ryby morskie. Spożywaj codziennie trzy porcje pełnoziarnistych produktów zbożowych. Unikaj smażenia na rzecz gotowania, duszenia czy pieczenia. Nie unikaj jednak tłuszczów – spożywaj na zimno oleje roślinne nierafinowane. I nie zapominaj o piciu minimum dwóch litrów wody dziennie.

Opiekun tej strony:
Justyna M.

Redaktor portalu wszystkoojedzeniu.pl

Ten artykuł powstał na podstawie 2 źródeł:

  • www.eatthis.com
  • www.livestrong.com

Napisz komentarz

Szanowni Państwo, w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Zamknij