Dieta dla osób, które mają skurcze

Ocena: 5 na podstawie 1 głosów.

Skurcze mięśni to powszechnie występująca dolegliwość, u podstaw której leży niedobór magnezu, potasu czy wapnia. Skurcze te najczęściej zlokalizowane są w obrębie łydek i mogą towarzyszyć nadmiernemu wysiłkowi fizycznemu lub siedzącemu trybowi życia, odwodnieniu bądź przegrzaniu.


Zadbaj o podaż magnezu

Magnez to jeden z najczęściej niedoborowych pierwiastków. Ten wchodzący w skład mięśni mikroelement zawarty jest przede wszystkim w wysokozmineralizowanej wodzie, pestkach dyni, migdałach i orzechach, kakao i czekoladzie, roślinach strączkowych i produktach pełnoziarnistych. Unikać należy natomiast mocnej kawy i alkoholu.

Mięśnie lubią potas i wapń

Przy pojawieniu się bolesnych skurczów należy zadbać także o potaż potasu i wapnia. Najlepsze źródła potasu to banany, awokado, suszone figi i morele, pomidory, ziemniaki i seler. Zaś wapń znaleźć można w mleku i jego przetworach, sardynkach i szprotkach, maku, orzechach, strączkach i siemieniu lnianym. Oba te mikroelementy nie są wchłaniane w towarzystwie alkoholu, zatem należy bezwzględnie wyeliminować go z diety.

Pamiętaj o nawodnieniu organizmu

Skurczom sprzyja odwodnienie organizmu, zatem koniecznością jest picie minimum dwóch litrów wody na dobę. Najlepiej, gdy jest to woda mineralna o wysokiej zawartości wapnia i magnezu. Dobrze jest ponadto spożywać spore ilości zup i koktajli oraz owoców o dużej zawartości wody.

Opiekun tej strony:
Justyna M.

Redaktor portalu wszystkoojedzeniu.pl

Ten artykuł powstał na podstawie 2 źródeł:

  • www.huffingtonpost.com.au
  • www.livestrong.com

Napisz komentarz

Szanowni Państwo, w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Zamknij