Dieta bez pieczywa. Co wybrać zamiast chleba i bułek?

Kliknij na gwiazdkę aby dodać swoją ocenę.

Coraz więcej ludzi rezygnuje ze spożycia pieczywa, co wynika zarówno z coraz gorszej jakości dostępnego w sklepach chleba i bułek, jak i powszechnie występującej nietolerancji glutenu. Ponadto chleb to biała, przetworzona mąka o znikomej wartości odżywczej i znacznej liczbie kalorii. Jak skomponować dietę bez chleba?

Zdrowe zamienniki pieczywa

Jeśli z różnych względów rezygnujesz ze spożywania pieczywa, ale przychodzi Ci to z trudem – pomyśl o zdrowszych alternatywach. Mowa chociażby o chlebku bananowym czy dyniowym domowego wypieku. Jeśli nie jesz chleba, tym bardziej nie sięgaj po pieczywo chrupkie czy wafle ryżowe, które są co prawda mało kaloryczne, ale także stanowią żywność mocno przetworzoną.

Śniadania i kolacje bez chleba

Kanapki to podstawa śniadań i kolacji w wielu domach. Jeśli jednak rezygnujemy z pieczywa, mamy wiele smacznych dań do wyboru. Na śniadanie doskonale sprawdzi się owsianka z nasionami chia, migdałami i owocami, naleśniki czy omlety. Na kolację zaserwować można natomiast sałatkę z tuńczykiem czy kurczakiem, twarożek z rzodkiewką i szczypiorkiem czy jajecznica.

Jeśli brakuje Ci typowych kanapek, możesz zawinąć plastry sera żółtego i szynki w liście sałaty pekińskiej lub papier ryżowy. Możesz także przygotować „kanapki” na bazie plastrów pomidora czy grillowanej cukinii.

Opiekun tej strony:
Justyna M.

Redaktor portalu wszystkoojedzeniu.pl

Ten artykuł powstał na podstawie 2 źródeł:

  • www.livestrong.com
  • www.webmd.com

Napisz komentarz

Szanowni Państwo, w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Zamknij