Czy jedzenie wpływa na nasze samopoczucie?

Kliknij na gwiazdkę aby dodać swoją ocenę.

Jesteś tym co jesz – ta sprawdzona teza dotyczy zarówno ogólnej kondycji zdrowotnej naszego organizmu, jak i naszego nastroju. Wpływ tego, co ląduje na naszym talerzu na nasze ogólne samopoczucie jest niezaprzeczalny. Co zatem należy jeść?

Najważniejsze są węglowodany

Mimo iż cukier jest jednym z najbardziej potępianych składników diety, glukoza jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego, a zatem – doskonałego samopoczucia. Zadbaj zatem o włączenie do diety pełnoziarnistych produktów zbożowych, które zapewnią stały i stopniowy dopływ energii.

Aminokwasy dla doskonałego samopoczucia

Niektóre aminokwasy bezpośrednio oddziałują na mózg, stanowiąc składowe do syntezy serotoniny, zwanej hormonem szczęścia. Włącz zatem do diety indyka, ryby, jaja, orzechy, fasolę oraz sery. A do fizjologicznego działania serotoniny potrzebne są nienasycone kwasy tłuszczowe, których najlepszymi źródłami są orzechy, awokado czy oleje roślinne.

Witaminy i minerały kształtują nastrój

Niedobór niemal większości mikroelementów pociąga za sobą znaczne osłabienie organizmu oraz zaburzenia nastroju, stany depresyjne i problemy z koncentracją Do każdego posiłku warto zatem włączyć warzywa i owoce, będące najlepszymi źródłami mikroelementów oraz antyutleniaczy. I nie zapomnij o piciu minimum 2 itrów wody dziennie, w przeciwnym razie czekają Cię bóle i zawroty głowy, rozdrażnienie i spadki nastroju.

Opiekun tej strony:
Justyna M.

Redaktor portalu wszystkoojedzeniu.pl

Ten artykuł powstał na podstawie 2 źródeł:

  • www.healthline.com
  • legionathletics.com

Napisz komentarz

Szanowni Państwo, w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Zamknij