Czego nie pić w czasie odchudzania?

Ocena: 5 na podstawie 1 głosów.
Czego nie pić w czasie odchudzania?

Odchudzanie to długotrwały proces, wymagający ścisłego przestrzegania określonego zapotrzebowania kalorycznego.

Od obliczonego całkowitego zapotrzebowania na kalorie należy odjąć około 300 kalorii, co zapewni stopniową utratę masy ciała.

Te deficytowe 300 kalorii łatwo można jednak bez trudu spożyć pijąc kaloryczne napoje.

Czego nie należy pić podczas odchudzania?

Unikaj napojów gazowanych

Jednym z warunków skutecznego odchudzania jest odpowiednie nawodnienie organizmu i picie minimum dwóch litrów wody dziennie.

Nie należy jednak zapewniać tej ilości płynów poprzez picie napojów gazowanych.

Powodów jest kilka – są to bezwartościowe napoje nie posiadające żadnej wartości odżywczej, ponadto dostarczają sporo kalorii. Jedna szklanka napoju energetycznego to około 120 kalorii, oranżady – 100 kalorii, a Coca Coli – 70 kcal.

A kalorie te pochodzą wyłącznie z cukru. Wypicie dwóch szklanek takiego napoju dziennie pokrywa zatem deficyt kaloryczny, który wymagany jest podczas  odchudzania – a to może skutecznie zniweczyć efekty diety.

Uważaj na soki owocowe

Soki owocowe w kartonie to tylko pozornie porcja zdrowia.

Szklanka soku pomarańczowego dostarcza 90 kcal, soku brzoskwiniowego – 140 kcal, a bananowego aż 200 kcal. O ile soki świeżowyciskane dostarczają cennych składników pokarmowych - błonnika, witamin i antyoksydantów, o tyle soki sklepowe produkowane są z koncentratu i dosładzane sporymi ilościami cukru.

Najlepszym wyborem będzie zatem sok owocowo-warzywny domowej roboty.

Alkohol - wróg diety i zdrowia

Podczas diety odchudzającej picie alkoholu nie jest wskazane. Alkohol powoduje pobudzenie apetytu i zwiększoną chęć na niezdrowe przekąski, zaburza metabolizm i dostarcza sporych ilości kalorii:

  • szklanka piwa to 200 kcal
  • 50g whisky to 110 kcal
  • lampka wina to 100 kcal

Spożycie alkoholu sprawia, że priorytetem staje się jego zmetabolizowanie, zatem organizm w pierwszej kolejności skorzysta z energii pochodzącej z alkoholu, a resztę zgromadzi w postaci tkanki tłuszczowej

Opiekun tej strony:
Justyna M.

Redaktor portalu wszystkoojedzeniu.pl

Ten artykuł powstał na podstawie 2 źródeł:

  • health.usnews.com
  • www.webmd.com

Napisz komentarz

Szanowni Państwo, w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Zamknij